Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal

Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal

Versiunea 22.1, data ultimei actualizări: 06.01.2021

Lightly cunoaște importanța datelor dumneavoastră și se angajează să protejeze confidențialitatea și securitatea acestora. De aceea, este important pentru noi să vă furnizăm într-un mod transparent informațiile legate de prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal în cadrul prezentei Politici de prelucrare a datelor cu caracter personal, aplicabile pentru scopurile si in situațiile prezentate mai jos.

Prin crearea unui cont pe aplicația Lightly, acceptarea prevederilor din Termeni si Condiții și acceptarea acestei Politici de prelucrare a datelor cu caracter personal, luați la cunostință și sunteți de acord cu prelucrările descrise în acest document.

  1. Despre noi

    1. Lightly este un serviciu prin care proprietarii/chiriașii unui imobil pot urmări și plăti chiriile, utilitățile sau oricare alte plăți generate de întreținerea unui imobil. Serviciile oferite de noi sunt următoarele:

      Pentru proprietari:

      • centralizarea și urmărirea facturilor emise de diverși furnizori de servicii

      • urmărirea plăților facturilor de către dumneavoastră sau chiriaș

      • evidența contractelor de închiriere

      • evidența proprietăților deținute

      • evidența plății chiriei de către chiriaș

      Pentru chiriași:

      • vizualizarea și plata facilă a facturilor scadente

      • vizualizarea sumei de plată pentru chirie

    2. Entitatea care furnizeaza serviciile oferite pe platforma Lightly.ro este THE COFFEE POT S.R.L., CIF 33751330

  2. Ce informații prelucrăm?

    1. În scopul oferirii serviciilor noastre, prelucrăm următoarele categorii de date personale ale utilizatorilor:

      • Email, pentru crearea unui cont în plaforma;

      • numărul de telefon, pentru accesul la facturi legate de abonamentul telefonic, respectiv pentru diverse notificări emise de aplicație;

      • parola, pentru accesul pe platforma lightly.ro;

      • username și parola aferente website-urilor furnizorilor de servicii care vor fi conectați la platforma Lightly (furnizarea serviciilor de: curent electric, gaz, telefonie, internet, etc.);

      • datele de facturare prezente pe facturile emise de furnizorii de servicii

      • date referitoare la contractele de închiriere;

      • IBAN;

    2. În scopul îmbunătățirii serviciilor oferite de aplicația Lightly:

      • Stocăm date legate de sesiunile de vizitare în scopul de telemetrie și rezolvare de erori în aplicație.

    3. În scopul comunicărilor de marketing:

      • email;

      • număr de telefon;

      • nume.

    4. În scopurile determinate de legislația în vigoare, în legătură cu activitățile menționate mai sus pentru obligațiile aferente de arhivare în vederea menținerii evidențelor legate de activitățile desfășurate, pentru protejarea drepturilor în justiție și exercitarea altor drepturi conform legii și contractelor încheiate, îndeplinirea eventualelor cerințe de arhivare, în acord cu dispozițiile legale.

  3. Cui dezvăluim datele dumneavoastră cu caracter personal?

    1. În vederea furnizării serviciilor Lightly transferăm datele dumneavoastră către următoarele companii:

      • Amazon Web Services ("AWS") - folosim serviciile AWS pentru a stoca toate informatiile colectate de la utilizatori, cu excepția informațiilor referitoare la plățile efectuate prin platforma noastră;

      • Netopia Payments - folosim serviciile Netopia Payments pentru a procesa informatiile referitoare la tranzacțiile pentru Serviciile pe care le achiziționați pe platforma noastră;

      • Smart Fintech – folosim serviciile Smart Fintech in vederea realizării plăților pentru facturile emise de furnizorii de utilități (gaz, electricitate, apa, internet, tv, etc.) pe care alegeți sa le efectuați prin intermediul Lightly. În acest scop, transferăm catre Smart Fintech urmatoarele informații ale utilizatorului: IBAN, email, date cuprinse în factură;

      • companiile terțe, prestatoare de servicii, cu care vă veți conecta prin intermediul platformei Lightly.

    2. În vederea îndeplinirii obligațiilor legale:

      • putem transmite datele dumneavoastră către autorități publice (Parchet, Poliție, instanțele judecătorești și altor organe abilitate ale statului), în baza și în limitele prevederilor legale și ca urmare a unor cereri expres formulate.

    3. Datele personale înregistrate de Lightly nu se vând către terți și nici nu sunt transferate în afara Uniunii Europene.

  4. Ce drepturi aveți în ceea ce privește prelucrarea datelor dumneavoastră?

    1. Prin citirea prezenței Politici luați la cunoștință faptul că vă sunt garantate drepturile prevăzute de legislația aplicabilă, respectiv:

      • dreptul de a fi informați cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal;

      • dreptul de acces la datele dumneavoastră cu caracter personal;

      • dreptul de rectificare a datelor dumneavoastră cu caracter personal;

      • dreptul de ștergere (“dreptul de a fi uitat”) a datelor personale;

      • dreptul de a obține restricționarea prelucrării;

      • dreptul la portabilitatea datelor;

      • dreptul de a vă opune prelucrării datelor personale care vă privesc și să solicitați rectificarea, actualizarea ori ștergerea datelor în condițiile legii-în cazul datelor cu caracter personal prelucrate pentru scopuri de marketing direct, acest drept poate fi exercitat oricând, în mod gratuit și fără justificare;

      • de a nu fi supus unei decizii individuale cu caracter automat, inclusiv crearea de profiluri;

      • de a depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal www.dataprotection.ro;

      • dreptul de a vă adresa justiției în cazul în care considerați că vi s-au încălcat drepturile acordate conform legislației în materie;

    2. Vă puteți exercita aceste drepturi trimițând un e-mail către privacy@lightly.ro sau prin accesarea formularului de contact la adresa https://lightly.ro/support.

  5. Colectarea datelor personale ale minorilor

    1. Lightly nu colectează și nu procesează date cu caracter personal ale minorilor. De asemenea, nu realizăm activități promoționale de marketing direct față de minori.

    2. Minorii care au împlinit vârsta de 16 ani pot achiziționa produse sau servicii și solicita și primi comunicații de la Lightly numai dacă au acordul reprezentantului sau tutorelui legal, conform legii.

    3. Prin citirea si acceptarea prevederilor prezentei politici, orice persoană care ne furnizează datele personale prin intermediul site-ului sau alte aplicații sau dispozitive acoperite de această Politică garantează că este major, respectiv are capacitate deplină de exercițiu.

    4. Orice colectare sau prelucrare de date cu caracter personal ale minorilor se va realiza numai în condițiile legii.

  6. Cât timp prelucrăm datele dumneavoastră?

    1. Datele dumneavoastră vor fi păstrate cât timp veți avea un cont activ pe platforma noastră;

    2. Pentru a proteja siguranța și securitatea informațiilor utilizatorilor noștri am implementat o perioadă de păstrare a datelor de trei luni după momentul ștergerii contului. În această perioadă, informațiile despre cont vor fi păstrate, deși contul, nu va mai fi vizibil în cadrul platformei noastre;

    3. De asemenea, vom șterge informațiile dumneavoastră după 1 an de inactivitate continuă, cu excepția cazului în care:

      • trebuie să păstrăm informațiile pentru a respecta legislația aplicabilă (de exemplu, unele „date despre trafic” sunt păstrate timp de un an pentru a respecta obligațiile legale privind păstrarea datelor);

      • trebuie să le păstrăm pentru a dovedi conformitatea cu legea aplicabilă (de exemplu, înregistrările consimțămintelor la Termenii noștri, Politica de confidențialitate și alte consimțăminte similare sunt păstrate timp de cinci ani);

      • există o problemă, o reclamație sau o dispută nesoluționată care ne impune să păstrăm informațiile relevante până la rezolvarea acesteia; sau

      • informațiile trebuie păstrate pentru interesele noastre legitime, cum ar fi prevenirea fraudei și îmbunătățirea siguranței și a securității utilizatorilor. De exemplu, păstrarea informațiilor poate fi necesară pentru a împiedica deschiderea unui cont nou de către un utilizator care a fost exclus din cauza comportamentului periculos sau a incidentelor de securitate;

      • Totodată, stocarea datelor personale pentru o perioadă mai îndelungată de timp se poate realiza pentru realizarea de statistici, îmbunătățirea serviciilor, administrarea conturilor clienților, cercetare / studii de piață.

  7. Securitatea informațiilor

    1. Depunem constant eforturi pentru a proteja informațiile pe care le colectăm împotriva accesului neautorizat, alterării, dezvăluirii ori distrugerii acestora. La fel ca în cazul tuturor companiilor tehnologice, deși luăm măsuri pentru securizarea informațiilor, nu putem garanta faptul că informațiile vor rămâne întotdeauna sigure.

    2. Monitorizăm în mod regulat sistemele pentru posibile vulnerabilități și atacuri și examinăm în mod regulat practicile noastre de colectare, stocare și prelucrare a informațiilor pentru a ne actualiza măsurile de securitate fizică, tehnică și organizațională.

    3. Putem suspenda utilizarea tuturor serviciilor sau a unei părți a acestora fără o notificare prealabilă dacă suspectăm sau detectăm vreo încălcare a securității. Dacă aveți îndoieli privind siguranța contului sau a informațiilor, vă rugăm să ne anunțați imediat.